Reputatie en communicatie

Foto Dienstverlening

Reputatie

Mission Statement:

Met reputatie-, communicatie- en stakeholdermanagement help ik organisaties een sterk merk te zijn. Ik combineer hierbij mijn ruime ervaring in het bedrijfsleven, bij de rijksoverheid en in de politieke journalistiek. Ik help jouw organisatie met een krachtig narratief positie te kiezen en zich proactief te profileren. Als jouw reputatie onder vuur ligt, help ik je om daar goed uit te komen.

One World Trade Center

Waarom:

Overheid, bedrijven en instellingen worstelen met grote uitdagingen voor hun reputatie en daarmee hun ‘license to operate’.

Reputatieschade begint vaak klein en kan vervolgens als een rollende sneeuwbal snel groter worden. Denk aan het emissieschandaal van Volkswagen in de Verenigde Staten in 2017 dat uiteindelijk de reputatie van Duitsland raakte als producent van sterke en betrouwbare auto’s.

Bouwen aan een sterk merk vergt een lange adem. Onderweg kom je tal van dilemma’s tegen. Onze economie zit daar vol mee. Enkele voorbeelden:

  • We willen dat bedrijven schoner produceren én we willen onze welvaart behouden. Dit betekent dat we voor een gezond investerings- en vestigingsklimaat moeten zorgen.
  • Vanwege overstromingsrisico kunnen we op bepaalde plekken beter niet meer bouwen én we willen de woningnood oplossen, anders kunnen starters op de woningmarkt het wel vergeten.
  • We willen de migratie reguleren én gastvrij zijn. Voor goede opvang is maatschappelijk draagvlak nodig.

Simpele oplossingen zijn er niet. We hebben dialoog en creativiteit nodig om deze maatschappelijke vraagstukken met elkaar op te lossen. Dat betekent een open mind zonder dogma’s. De reputatie van organisaties én hun leiders staat hierbij op het spel. Wil je regie voeren over de oplossingen of langs de zijlijn blijven staan en je laten meevoeren in een onbekende richting?

Dienstverlening

Mijn dienstverlening bestaat uit:

Reputatie

  • Reputatiemanagement > Wees een sterk merk
  • Positionering, profilering > Zorg voor zichtbaarheid en herkenbaarheid
  • Lezingen & masterclass reputatiemanagement > Hoe manage ik onze reputatie?
  • Bestuursadvies, consulting > Ontwikkel purpose en strategie
  • Stakeholdermanagement > Creëer draagvlak

Communicatie

  • Communicatiemanagement > Plaats communicatie integraal in het beleidsproces
  • Woordvoering, PR, mediatraining > Wees relevant, actueel, goed voorbereid
  • Crisiscommunicatie > Adequaat managen van crisis
  • Corporate Communication > Laat je merk stralen
  • Copywriting en speeches schrijven > Breng een krachtige boodschap over
  • Presentatie > Sterk, ontspannen en deskundig dankzij goede voorbereiding
  • Coaching, mentoring > Hoe kun je jouw kracht optimaal inzetten voor de organisatie?

Master of the Message
Delfgauw
Nederland

+31 6 55 72 06 97
info@masterofthemessage.nl

KvK: 93389876
copyright: Master of the Message 2024
design: Pol Ontwerpt