Reputatie en communicatie

Bart van Leeuwen

Bart van Leeuwen zittend

Mijn kernkwaliteiten zijn:

  1. Geëngageerd leiderschap
  2. Analytisch, spelinzicht
  3. Onafhankelijkheid, vrijheid
  4. Mensgericht, sympathiek, loyaal
  5. Woordkunstenaar
  6. Geduld, stressbestendig
  7. Lef om nieuwe wegen in te slaan, ondernemend
  8. Opgewekt, humor, blijdschap
  9. Doorzettingsvermogen, resultaatgericht

Wie ik ben:

Bart van Leeuwen, getrouwd met Loes. Wij hebben samen drie studerende kinderen. Ik ben een zeer ervaren communicatiemanager en senior-woordvoerder bij de overheid en in het bedrijfsleven, met een achtergrond als parlementair journalist. Ik ben gespecialiseerd in reputatiemanagement, met een passie voor politiek en de kracht van onze economie.

Kort na het ontstaan van de kredietcrisis trad ik (eind 2009) in dienst bij de Nederlandse Vereniging van Banken waar ik de afgelopen veertien jaar heb gewerkt. Ik maakte de ontwikkeling mee van een reputatie ver beneden nul tot herstel van vertrouwen en speelde als hoofd Communicatie een belangrijke rol bij de coördinatie van het reputatie- en communicatiemanagement van de Nederlandse, Europese en wereldwijde bankensector. Via VNO-NCW was ik nauw betrokken bij de uitdagingen voor de reputatie van het bredere bedrijfsleven.

Daarvoor werkte ik veertien jaar bij de Rijksoverheid als woordvoerder, teamleider en bestuursadviseur. Bij het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid was ik onder andere verantwoordelijk voor de communicatie over de hervorming van de sociale zekerheid, een belangrijke reputationele uitdaging voor het kabinet en de Rijksoverheid. Ook was ik als voorlichter regelmatig betrokken bij het sociaal overleg tussen kabinet, werkgevers- en werknemersorganisaties. Voor de Voorlichtingsraad van de Rijksoverheid leidde ik een werkgroep die voorstellen deed om meer aandacht te krijgen voor het nieuws uit de wekelijkse ministerraad.

Ik ben mijn loopbaan begonnen als (parlementair) journalist. Ik schreef onder andere over algemene politiek en financiële, economische en sociale onderwerpen en interviewde tal van vooraanstaande politici in die tijd.

Ik heb journalistiek, Beleid en Bestuur (MA) en Corporate Communication (MSc) gestudeerd. Tijdens deze laatste studie heb ik mij gespecialiseerd in reputatiemanagement. In 2021 heb ik samen met Paul Stamsnijder en Ede Steen van de Reputatiegroep het boekje “Het nieuwe concurreren – naar een gedeeld perspectief voor branche-, beroeps- en belangenverenigingen” geschreven. Ik geef lezingen over reputatiemanagement en verzorgde onder andere een praktijkcasus bij Van der Hilst Communicatie. 

Mijn persoonlijke kernwaarden zijn ambitie, geduld en vrijheid.

In mijn vrije tijd ben ik regionaal en landelijk bestuurslid bij Lionsclubs Nederland. Mijn hobby’s zijn lezen, spiritualiteit, muziek (DJ’ing) en sport (o.a. zaalvoetbal en hardlopen).

GeplakteAfbeelding 3

Muziektip van de week

Iedere week een muziektip van Bart

Blok omslag boek Het nieuwe concureren 4kant

'Het nieuwe concurreren'

Uitgave samen met de Reputatiegroep over sectorreputatie.

Cards Emblem 2Color

Lions Club International

Lions Clubs International is een wereldwijde goededoelenorganisatie met 1,4 miljoen leden, gebaseerd op vriendschap en het helpen van mensen in nood.

Master of the Message
Delfgauw
Nederland

+31 6 55 72 06 97
info@masterofthemessage.nl

KvK: 93389876
copyright: Master of the Message 2024
design: Pol Ontwerpt